Mindre papirbøvl giver solide besparelser, Berlingske 30.3.2014

Confida har hjulpet Berlingske Business med kommentarer til artiklen “Mindre papirbøvl giver solide besparelser” læs artiklen her

Artiklen omhandler den stigende selvbetjening som pensionsselskaberne stiller til rådighed på godt og ondt.

Se vores generelle råd om rådgivning her: Pensions- og forsikringstjek

Vi mener ikke at en computer kan stille de samme spørgsmål som en uddannet person og ej heller tilrette løsningen så den kommer til at passe 100% til den enkelte. Skulle computeren ramme mere rigtigt så skulle de spørgsmål som brugeren skulle svare på være utallige og det vil trætte brugeren inden han når i mål – derfor er de spørgsmål der stilles få og generelle så retningen er rigtig, men ikke nødvendigvis løsningen og det kan komme til at koste den dag der er brug for forsikringen eller når pensionstilværelsen står for døren.

Derimod synes vi at selvbetjeningsløsningen er optimal når den enkelte har fået rådgivning – så kan man i ro og mag rette de ting til som skal ændres og dette kan gøres på et vilkårligt tidspunkt på døgnet. Det er vi sikre på at mange efterspørger og at det er den rette plads for selvbetjeningen af kunder.

Ønsker du en uddybning er du velkommen til at kontakte os – – kontakt Confida

Mindre papirbøvl giver solide besparelser, Berlingske 30.3.2014

Kontakt Marianne