PFA har igen bragt sig på forsiden

Vi har længe siddet og ventet på at realiteterne skulle nå forsiden og ikke overraskende kom PFA i denne uge ud med et stort underskud på deres sygeforsikringsregnskab – læs artiklen her: Negativt forsikringsresultat. Dette er resultatet af en årelang kamp om kunder, hvor prisen har været et afgørende element.

MEN, vi tillader os at spørge: “Er det ordentlig forretningsførelse, at tilbyde nye kunder så lave priser, at man godt ved, at det umuligt kan løbe rundt”?. Vi kan ikke lade være med at tænke, at den skjulte dagsorden var at få kunderne inden for døren og så herefter konstatere det indlysende, nemlig at prisen var sat for lavt og så hæve den derefter – så får man i pose og sæk. For pensionskunder lægger ikke mærke til, hvad de betaler for forsikringerne, og forsikringsmægleren som har peget på PFA får først hans betaling over de kommende 3 år, hvorfor et skifte før de 3 år et gået vil udløse ekstraomkostninger….for medarbejderne naturligvis – så det sker ikke.

Bondefangeri er måske et stærkt ord, men denne adfærd lugter langt væk af kalkuleret risiko og at kunderne bliver taget som gidsler.

Moralen er vel at det ikke alene bør være prisen, som er afgørende element, når der skal vælges pensionsselskab – for vi har hørt på vandrørene, at kutymen med at tilbyde for lave priser på netop sygeforsikringerne har været kendt i forsikringsmæglerbranchen gennem lang tid, men alligevel er kunderne havnet i fælden.

Der sidder forhåbentlig nogle medarbejdere og ledelser med røde øre i hhv. forsikringsmæglerbranchen og i PFA. Vi håber, at det har deres interesse og at de fremover anlægger en mere kundevendt korrekt rådgivning og ikke alene satser på at øge forretningsomfanget – på kundernes bekostning.

 

 

 

PFA har igen bragt sig på forsiden

Kontakt Marianne